Hangi Fotoğraf Makinesini Almalıyım?

Özgür Ruhlu Adam'dan herkese merhaba değerli okurlar.Dün gece yazmış olduğum fotoğrafçı kimdir nasıl fotoğrafçı olunur konu başlıklı yazımı okuduysanız ve hala fotoğrafçı olmak istiyorsanız doğru satırları okuyorsunuz demektir.Fotoğrafçı olmak istiyorsunuz ve elinizde belli bir miktar para var.Ve siz bu parayla fotoğrafçılığa ilk adımınızı atacaksınız.Araştırma yapıyorsunuz ve karşınıza birden çok marka çıkıyor Canon,Nikon,Sony,Fujifilm vs.Belirtmek isterim ki değerli okurlar ben Canon kullanıcısıyım.Diğer Markaların bazı modellerini elbette kullandım lakin diğer markalar hakkında yorum yapabilcek tecrübeye sahip değilim.Lakin sizlere Canon hakkında bilgi verebilirim.

Neden Canon?

Ben Fotoğraf makinemi alırken sizlerin şuanda yaptığı gibi uzunca araştırmalar yaptım ve benim için en uygun markanın Canon olduğu sonucuna vardım.Sebeplerini sıralamam gerekirse;

Kolay Menü:Canon fotoğraf makinelerinin menüsü eline ilk kez makine alan insanlar için bile anlaşılır kolaylıkta tasarlanmıştır ve makineye alışma süreciniz çok daha kolay olur.

Giriş Seviyesindeki başarısı:İlk Dslr fotoğraf makinemi alırken yaptığım detaylı araştırmalar sonucunda giriş seviyesinde Canon'un bariz bir üstünlüğü olduğunu gördüm ve kararımı alırken buda benim için önemli rol oynadı

Ekonomik Lensler:Canon'un lensleri diğer markaların lenslerine göre daha uygun fiyatlı olması benim için en önemli etkendi.

Benim marka seçimi konusunda kararımı etkileyen Sebepler bunlardı.Diğer markaları kesinlikle eleştirmiyorum arkadaşlar.Zaten belirttiğim gibi.Diğer markalar hakkında yorum yapabilecek tecrübeye sahip değilim maalesef.

Nedir bu giriş seviyesi orta seviye gibi kavramlar?

Gerek Forumlarda gerekse Youtube gibi platformlarda yaptığınız araştırmalarda giriş seviyesi orta seviye gibi kavramlardan bahsedildiğini duyacaksınız,Bunlara bir açıklık getirelim hemen;

Otomobillerle ilgilenenlerimiz bilir segmentler vardır a,b,c,d,e gibi.Segment yükseldikçe otomobilin fiyatı artar boyutları artar konforu artar vs. Fotoğraf makinelerimizde aynı otomobiller gibi segmentlere ayrılmıştır.Peki bu seviyeleri kim belirliyor nedir bu seviyeler?

Giriş Seviyesi

İsminden de anlaşılacağı üzere fotoğrafçılığa ilk adımı atacak kullanıcılar için çıkarılmış modellere verilen isimdir giriş seviyesi.Giriş seviyesi modellerin en önemli özelliği ucuz olmalarıdır.Ağabeylerine göre malzeme kaliteleri genellikle biraz daha düşük olabilir lakin benim fotoğrafçılığa adım atmak isteyenlere kesinlikle önerebileceğim bir sınıftır giriş seviyesi.Peki bir modelin giriş seviyesi olup olmadığını nasıl anlıyoruz?

Canon marka fotoğraf makinelerinde bir modelin hangi sınıfa girdiğini anlamak için modelin ismine bakmamız yeterli.Örneğin Canon Eos 1100d modeli giriş seviyesi bir modeldir aynı şekilde 600d modelide  giriş seviyesidir.Canon'da bir modelin giriş seviyesi olup olmadığını anlamak bu kadar kolaydır.Eğer modelin ismindeki sayılar dört veya üç rakamlı sayılarsa bu model giriş seviyesi bir modeldir.

Orta Seviye

Orta seviye modeller biraz daha kendini geliştirmiş kullanıcılar için çıkarılır genelde ve giriş seviyesi modellere göre malzeme kaliteleri daha iyidir.Daha sağlam bir izlenim verirler ve fotoğraf kaliteleri giriş seviyesi modellere göre daha üst düzeydedir.Kısaca her anlamda giriş seviyesi modellerden daha üstündürler ve bana kalırsa eğer bütçe yetiyor ise orta seviye bir fotoğraf makinesi ile başlanmalıdır.Orta seviye bir modeli anlamak için ise yine o modelin ismine bakıyoruz.Eğer model ismi 2 rakamdan oluşuyor ise fotoğraf makinemiz orta seviye demektir.Örneğin Canon Eos 60d gibi.

Üst Seviye

Üst Seviye fotoğraf makineleri profesyonel kullanıcılar için çıkarılan modellerdir ve dönemin en yüksek teknolojisi kullanılır genellikle.Malzeme kaliteleri çok gelişmiştir.Fiyatları pahalı olması sebebiyle herkes erişemez maalesef.Ama üst seviye bir modelin verdiği deneyim gerçekten çok başkadır ve benim gibi bu sanata aşık biriyseniz.Deneyimleyeceğiniz modele de aşık olmanız çok olası bir durumdur.Canon makinelerde üst sınıf makineler yine isimlerinden anlaşılıyor.Modelin ismindeki rakam tek haneli ise bu model üst sınıf bir fotoğraf makinesi oluyor.Örneğin Canon Eos 6d gibi.


Sonuç

Sizlere elimden geldiğince makinelerin sınıflandırılması ve benim kullandığım markayı seçmemdeki sebepleri aktarmaya çalıştım arkadaşlar.Kafanızda muhtemelen bazı şeyler şekillenmiştir zaten ama yinede söylemekte fayda var.Eğer bütçeniz yetiyor ise orta seviye bir modelden başlamanızı öneririm sizin isteklerinize çok uzun bir süre yanıt verecektir ve uzun bir süre model yükseltme gereksinimi hissetmemenizi sağlayacaktır ama bütçeniz orta seviye bir modele yetmiyor ise giriş seviyesi modellerde sizin ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.Hatta şuan güncel giriş seviyesi modeller eskiden çıkarılmış olan orta seviye modellerin başarısını ve fotoğraf kalitesini yakalamaya başladı diye düşünüyorum ayrıca giriş seviyesi fotoğraf makineniz sizin isteklerinizi karşılamadığı zaman fiyatının uygunluğu sebebiyle elinizden kolaylıkla çıkarabilir daha üst seviye bir modele geçiş yapabilirsiniz.

Fotoğraf makinenizi belirlediyseniz bir sonraki yazımda lenslere değineceğim değerli okurlar.O zamana kadar kendinize iyi bakın.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kit Lens Nedir?Hangi lens ile başlamalıyım? Yeni başlayanlar için Lens tavsiyeleri

Fotoğrafçı Kimdir? Nasıl Fotoğrafçı Olunur?