Fotoğrafçı Kimdir? Nasıl Fotoğrafçı Olunur?

Merhaba okurlar, ben Özgür Ruhlu Adam.Bu benim bloğumun ilk yazısı.Bloğumuzun ömrünün uzun olması dileğiyle keyifli okumalar dilerim.

Fotoğraf herkesin hayatında kaçınılması neredeyse imkansız olan bir şeydir.Hepimizin yolu bir gün mutlaka fotoğraftan geçecektir.Fotoğraf çekmek ve fotoğrafçı olmak.Herkes fotoğraf çekebilir peki her fotoğraf çeken fotoğrafçı mıdır? Sorunun cevabını siz değerli okurlara bırakıyorum ama benimle aynı fikirde olmanızı umuyorum.Benim fotoğraf geçmişim yaklaşık 6-7 yıl öncesine dayanıyor.Hikayemi özetlemem gerekirse 8.sınıfta bir yarışmada küçük dijital bir fotoğraf makinesi kazandım ve hayatım değişti diyebilirim.Makine çok kötü fotoğraf çekiyordu ama ben çektiğim her fotoğraftan o kadar çok keyif alıyordum ve buna karşı ilgim olduğunu fark ettim sonrasında kendimi geliştirerek bugün ki konumumu aldım.Yeterlimi? Asla.İşin özü şu ki  pahalı ekipmanlarınız olabilir para sıkıntınız olmayabilir her zaman en iyi ekipmanları da kullanabilirsiniz ama fotoğrafçı olmak için paranızın olması yetmez.Ruhunuza ihtiyacınız vardır.Çünkü fotoğrafçılık bir sanattır ve sanatçı ise işini ruhunu kullanarak yapan insandır.Sizleri birkaç sene öncesine döndürmek istiyorum.Belki hatırlarsanız eline fotoğraf makinesi alan herkes ben fotoğrafçıyım diyerek sokağa çıkıyor ve bu sanatın aslında dışarıdan göründüğü kadar basit olmadığını bilmiyordu.Şimdi günümüze döndüğümüzde o insanların kaç tanesi gerçekten fotoğrafçı oldu diye sormak istiyorum. Bir çoğu hevesle aldıkları fotoğraf makinelerini hevesleri geçtikten sonra bir kenarda tozlanmaya mahkum ettiler.Yazımı buraya kadar özenli bir şekilde okuduysanız fotoğrafçılık hakkında birazcık daha ileri gitmek istediğinizi düşünüyorum ve o yüzden yeni başlayanlara ve başlamak isteyenlerinize ufak tavsiyeler hazırladım;

-Sizlere verebileceğim en önemli tavsiye fotoğrafçı olmak istiyorsanız bu işten para kazanmayı unutun(minimum 1 yıl)
Burası zaten çok karışık durumda. Eline fotoğraf makinesi alarak asıl amacı para kazanmak olan bir sürü insan mevcut.Onlardan biri olmak istemezsiniz emin olun.Çünkü onlar bu işi çok uzun süre yapamıyor.

-Bu iş her şeyden önce bir sanattır değerli okurlar.Makineniz veya telefonunuz fark etmez bir fotoğraf çektiniz ve çok hoşunuza gitti o fotoğrafa uzun bir süre bakın ve bu fotoğrafı ben çektim deyin.Evet siz sanatçısınız.Fotoğraf sanatçısı.Bu dediğimi yaptığınız zaman içinizde oluşacak duygulardan sonra olayın tamamen para kazanmak olmadığını anlayacaksınız zaten.

-Büyük ekipmanlar her zaman iyi fotoğraflar demek değildir.Bazen en güzel fotoğraflar basit ekipmanlardan çıkar.O yüzden başka fotoğraflar inceliyorsanız onun ekipmanı çok iyi o yüzden böyle çekiyor gibi düşünceler içerisine girmeyin.

İlk yazımızdan sizleri çok sıkmak istemiyorum ve burada noktalamak istiyorum değerli okurlar.Bu yazımda sizlere fotoğrafçılığın sadece maddi olmadığını çok büyük bir manevi dünyası olduğunu aktarmaya çalıştım eğer başarılı oldu isem ne mutlu bana.Bir sonraki yazılarımda daha teknik detaylara gireceğiz.Kendinize iyi bakın.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kit Lens Nedir?Hangi lens ile başlamalıyım? Yeni başlayanlar için Lens tavsiyeleri

Hangi Fotoğraf Makinesini Almalıyım?